Friskolens elever fortolker Fremmedlegemet

Eleverne fra 3. – 7. klasse på Margrethe Reedtz Skolen i Ryde har været i gang med lave deres egen version af kunstværket Fremmedlegemet. Idéen opstod som et svar på spørgsmålet om, hvordan man giver eleverne en forståelse for, hvordan et kunstværk kan blive til. Vi blev enige om, at det bedste ville være, at give eleverne mulighed for, at skabe deres egen fortolkning af værket.

Igennem 3 simple trin fik eleverne lavet deres helt eget Fremmedlegemet:

  1. Elever fik et kort oplæg om hvad “minimalisme” er, og hvilke regler der var for, at de kunne designe deres egen kube.
  2. Eleverne tegnede ud fra oplægget en række forskellige versioner af en kube-side i 2D på et stykke ternet papir, ud af disse versioner skulle de vælge den de bedste kunne lide.
  3. Elevernes tegning blev omsat til et 3D print, printet i 4 ens udgaver og sat sammen til en kube med 4 sider.

Der var stor stolthed at spore hos eleverne, som glæder sig meget til at kunne få deres eget Fremmedlegeme med hjem.

Se billeder af projektet her:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *